Přeskočit na obsah
Zpět na výpis

Nealko trend ve vínech. Každá dvanáctá prodaná „Bohemka“ je bez alkoholu

Rok 2024 se nesl ve znamení dalšího růstu kategorie nealkoholických šumivých vín. Značka Bohemia Sekt, průkopník a lídr trhu šumivých vín, hlásí, že každá dvanáctá prodaná lahev Bohemia Sektu byla v roce 2024 bez alkoholu.

Tento nárůst navazuje na měnící se preference mladších spotřebitelů a rozšiřující se nabídku nealkoholických alternativ pro chvíle, kdy spotřebitelé nemohou, nebo nechtějí pít alkoholické nápoje. Zatímco v roce 2015 tvořily nealkoholické varianty jen 3 % z celkových prodejů značky, dnes už je to 8 %. „Nealko je nejrychleji rostoucí částí trhu s šumivým vínem a jeho význam nadále poroste. Proto neustále přicházíme s novinkami a inovacemi, přičemž se soustředíme nejen na retail, ale také na podporu prodejů v gastronomii. Právě v konzumaci nealko vín v restauracích a barech vidíme velký potenciál, který bychom rádi zaplnili naší bohatou nabídkou tak, aby měl každý host možnost volby,“ říká Martin Fousek, marketingový ředitel společnosti BOHEMIA SEKT.

Rozšiřující se portfolio a vstup do nové kategorie

Rostoucí trend podporuje nejen dlouhodobě a přirozeně se zvyšující poptávka ze strany spotřebitelů, zejména těch z kategorie Gen Z a Mileniálů, ale také aktivní a inovativní přístup společnosti BOHEMIA SEKT. Ta dále rozšiřuje své portfolio o produktové novinky vhodné pro domácí spotřebu, ale i pro gastronomii.

Hned v prvních měsících roku 2025 uvádí společnost na trh novou alternativu tichého vína značky Freixenet 0,0% rosé, která nabízí nové možnosti pro milovníky tichého vína. „Zároveň jsme vstoupili do segmentu nealko míchaných nápojů. K našemu stávajícímu šumivému Mionetto 0,0% přidáváme novinku Mionetto Aperitivo nealkoholické, které společně tvoří dokonalou „nealko dvojici“ pro přípravu oblíbeného Spritzu. Nyní máme volbu pro ty, kteří chtějí klasický i nealko Spritz,“ dodává Martin Fousek.

Globální růst trhu

Obliba nealkoholických variant v Česku dlouhodobě kopíruje dynamický růst na světových trzích. Globální prodeje rostou dvouciferným tempem už 10 let v řadě, přičemž v roce 2023 dosáhla hodnota trhu nealkoholických šumivých variant 400 milionů eur. Tento vývoj jasně ukazuje, že zájem o kvalitní alternativy bez alkoholu není jen lokální záležitostí, ale globálním trendem.

Zpět na výpis

Buďme Spolu na sítích