Přeskočit na obsah
Zpět na výpis

Nealkoholická šumivá vína na vzestupu

Česko si dál udržuje pozici na globálním trhu

Podle posledních celosvětových dat z roku 2022 došlo na světových trzích k dalšímu výraznému nárůstu spotřeby šumivých vín bez alkoholu. S celkovými prodeji přes 70 milionů lahví vzrostl trh o 11 % v porovnání s předchozím rokem. Výsledek potvrzuje pokračující zájem spotřebitelů o tyto alternativy tradičních nápojů s alkoholem.

Podle posledního globálního reportu IWSR se více než polovina veškerého nealkoholického šumivého vína, tedy přibližně 36 milionů lahví, vypila v Německu, které je největším trhem této kategorie nápojů. Následovaly Francie, Velká Británie, USA a Maďarsko. Česko obhájilo jedenáctou příčku se spotřebou přes milion lahví.

Mírnější, avšak stále významný pětiprocentní růst zaznamenala v roce 2022 také tichá vína bez alkoholu, jejichž spotřeba překročila hranici 50 milionů lahví. Dvě pětiny spotřeby připadají na USA a Velkou Británii, na evropských trzích včetně Česka je tato kategorie prozatím malá.

Růst trhu „zero“ nápojů signalizuje měnící se preference spotřebitelů

V Česku pokračoval pozitivní trend šumivých vín bez alkoholu i v roce 2023. Podle agentury Nielsen, mapující vývoj tuzemského maloobchodního trhu, vzrostla meziročně tato kategorie o 17 % na 1,3 milionu lahví. V rámci celé kategorie sektů a šampaňského drží „zero“ varianty aktuálně šestiprocentní podíl.

Za domácí spotřebou dlouhodobě stojí lídr domácího trhu BOHEMIA SEKT, jehož prodeje „zero“ variant vzrostly v objemu od roku 2013 na trojnásobek. „Za první čtyři měsíce letošního roku vzrostly naše prodeje meziročně o 10 %. V nealkoholických produktech vidíme velký potenciál, který dál poroste, a proto této kategorii věnujeme náležitou pozornost. Naši nabídku rozšiřujeme o nové chuťové varianty, a protože z různých průzkumů vyplývá, že překážkou „zero“ variantám bývá slabší distribuce, posilujeme prodejní kanály a příležitosti včetně gastronomie,“ vysvětlil marketingový ředitel společnosti BOHEMIA SEKT Martin Fousek.

V polovině dubna společnost uvedla na trh nový, v pořadí šestý zero produkt, Bohemia Sekt ICE 0 %, který se podává na ledu do velkých „balónových“ sklenic. Novinka v designové bílé lahvi je určena pro letní sezonu jako ideální osvěžení.

Zpět na výpis

Buďme Spolu na sítích